Электронны зварот
Нарматыўныя прававыя дакументы, якія рэгулююць работу са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб
- Закон Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года № 300-3 «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб»
- Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 «Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб»
- Пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 30 снежня 2011 г. № 1786 «Аб зацвярджэнні Палажэння аб парадку вядзення справаводства па зваротах грамадзян і юрыдычных асоб у дзяржаўных органах, іншых арганізацыях, у індывідуальных прадпрымальнікаў»
- Пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 23 ліпеня 2012 г. № 667 «Аб некаторых пытаннях работы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб»
- Пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 16 сакавіка 2005 г. № 285 «Аб некаторых пытаннях арганізацыі работы з кнігай заўваг і прапаноў і ўнясенні змяненняў і дапаўненняў у некаторыя пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь»
Закон Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года № 300-3 «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб»
- Разьдзел 1
- АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
- Артыкул 1. Асноўныя тэрміны, якія выкарыстоўваюцца ў гэтым Законе, і іх азначэнні:
- Для мэт гэтага Закона выкарыстоўваюцца наступныя асноўныя тэрміны і іх азначэнні:
- зварот – індывідуальныя або калектыўныя заяву, прапанова, скарга, выкладзеныя ў пісьмовай, электроннай або вуснай форме;
- заява – хадайніцтва аб садзейнічанні ў рэалізацыі правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўніка, не звязанае з іх парушэннем, а таксама паведамленне аб парушэнні актаў заканадаўства, недахопах у працы дзяржаўных органаў, іншых арганізацый (службовых асоб) (далей, калі не вызначана іншае, – арганізацыя), індывідуальных прадпрымальнікаў;
- прапанова – рэкамендацыя па паляпшэнні дзейнасці арганізацый, індывідуальных прадпрымальнікаў, удасканаленні прававога рэгулявання адносін у дзяржаўным і грамадскім жыцці, вырашэнні пытанняў эканамічнай, палітычнай, сацыяльнай і іншых сфер дзейнасці дзяржавы і грамадства;
- скарга – патрабаванне аб аднаўленні правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўніка, парушаных дзеяннямі (бяздзейнасцю) арганізацый, грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў (далей, калі не вызначана іншае, – грамадзянін);
- дзяржаўная адзіная (інтэграваная) Рэспубліканская інфармацыйная сістэма ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб (далей – сістэма ўліку і апрацоўкі зваротаў) – інфармацыйная сістэма, прызначаная для падачы ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі электронных зваротаў і атрымання адказаў (апавяшчэнняў) на іх, а таксама для апрацоўкі электронных зваротаў, адказаў (апавяшчэнняў) на іх, электронных копій пісьмовых зваротаў, электронных копій адказаў (апавяшчэнняў) на пісьмовыя звароты, іншай інфармацыі аб разглядзе зваротаў, аб пакіданні зваротаў без разгляду па сутнасці;
- заяўнік – грамадзянін або юрыдычная асоба, якія падалі (якія падаюць) зварот;
- пісьмовы зварот – зварот заяўніка, выкладзены ў пісьмовай форме, у тым ліку заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў Кнігу заўваг і прапаноў;
- электронны зварот – зварот заяўніка, пададзены з дапамогай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў;
- вусны зварот – зварот заяўніка, выкладзены ў ходзе асабістага прыёму;
- індывідуальны зварот – зварот аднаго заяўніка;
- калектыўны зварот – зварот двух і больш заяўнікаў па адным і тым жа пытанні (некалькіх пытаннях);
- паўторны зварот – пісьмовы або электронны зварот, які паступіў ад аднаго і таго ж заяўніка па адным і тым жа пытанні ў адну і тую ж арганізацыю, у тым ліку накіраваны з іншых арганізацый, альбо заўвагу і (або) прапанову, унесеныя ў Кнігу заўваг і прапаноў адным і тым жа заяўнікам па адным і тым жа пытанні аднаму і таму ж індывідуальнаму прадпрымальніку, якія паступілі на працягу трох гадоў з дня паступлення ў арганізацыю, да індывідуальнага;
- кніга заўваг і прапаноў – дакумент адзінага ўзору, прызначаны для ўнясення заўваг (заяў і скаргаў) (далей, калі не вызначана іншае, – заўвагі) і (або) прапаноў аб дзейнасці арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка, якія рэалізуюць тавары, якія выконваюць работы, якія аказваюць паслугі, якасці рэалізуемых тавараў, выконваемых работ, аказваемых паслуг.
Звярніце ўвагу:
- З другога студзеня 2023 г. уступае ў дзеянне з дапаўненнямі і змяненнямі Закон Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» (рэд. ад 28.06.2022).
- Паводле зменаў, падача электронных зваротаў у дзяржаўныя органы і дзяржаўныя арганізацыі, а таксама атрыманне адказаў на іх, ажыццяўляецца з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб.
- Сістэма размяшчаецца ў глабальнай сетцы Інтэрнэт па адрасе https://обращения.бел
Каб звярнуцца да кіраўніцтва і спецыялістаў паліклінікі НАН Беларусі, грамадзяне могуць скарыстацца наступнымі спосабамі:
- Прыйсці на асабісты прыём да прадстаўніка адміністрацыі;
- Выслаць пісьмовы зварот па адрасе: г. Мінск, вул. Петруся Броўкі 15А, 220072;
- Адправіць электронны зварот, які аформлены адпаведным чынам.
Для падачы звароту неабходна:
- Увайсці або Зарэгістравацца у сістэме (спасылкі клікабельныя);
- У асабістым кабінеце з'явіцца кнопка з надпісам: «Падаць зварот»;
- Па націску адкрыецца форма падачы звароту, якую варта запоўніць;
- Палі, абавязковыя да запаўнення, пазначаныя зорачкай (*);
- Пры неабходнасці можна прымацаваць файлы у адпаведным раздзеле;
- Пасля запаўнення формы, неабходна націснуць на кнопку «Падаць зварот».
- Больш падрабязна азнаёміцца з магчымасцямі сістэмы і атрымаць адказы на пытанні, якія цікавяць пытанні можна ў раздзеле Дапамога і Кантакты на афіцыйным сайце (спасылкі клікабельныя).
Звароты і перапіска ў электронным выглядзе, накіраваныя на адрас паліклінікі НАН Беларусі, абмінаючы магчымую форму электроннага звароту, да разгляду не прымаюцца!